Coalitieakkoord zonder VvE’s

Woensdag 26 mei presenteerden PvdA, GroenLinks en D66 het coalitieakkoord Amsterdam. De VvE Bond Amsterdam is blij met de ambities voor verduurzaming en de energietransitie maar begrijpt niet dat daarin geen enkele rol voor de VvE’s is weggelegd.

De 22.000 VvE’s in Amsterdam omvatten meer dan 240.000 woningen en VvE-bestuurders zijn dan ook een cruciale schakel om verduurzaming te realiseren en de energietransitie te laten slagen.

Ook zijn VvE-bestuurders de ogen en oren van de stad en zij hebben dagelijks te maken met maatschappelijke problemen als verkamering, overlast en (sociale) onveiligheid.
De VvE Bond Amsterdam roept bestuurders, politici en ambtenaren op om het gesprek aan te gaan en gebruik te maken van de kennis van de VvE-bestuurders.

Op 14 juni organiseert de VvE Bond zijn tweede bijeenkomst, met twee onderwerpen: verduurzaming en verkamering.
Ben je bestuurder van een VvE in Amsterdam? Kom dan ook! Aanmelden via https://lnkd.in/e2fKct9R

Het coalitieakkoord kan je hier bekijken (pdf). De onderwerpen verduurzaming begint op pagina 41, erfpacht op pagina 56 en OZB op pagina 74.